In 1932 werd er een grasbaan aangelegd. De naam van de grasbaan was Welschap, vlakbij het dorpje Veldhoven. Op diezelfde grasbaan werd de Noord-Brabantsche Aero Club in 1932 opgericht. Een van de grondleggers was Frits Philips. De nieuwe regio bevorderde het vliegen in deze regio. Het vliegveld werd helaas in 1939 gevorderd door de Nederlandse overheid. Een jaar later nam het Duitse Rijk het vliegveld in en kreeg het een nog serieuzere militaire status. Welschap werd Fliegerhorst Eindhoven, en er kwame drie professionele verharde start en landingsbanen in de plaats van de ene grasbaan. Ook werden hangars gebouwd, vliegtuigopstelplaatsen en kwam er een kamp voor Duitse militairen. Aangezien de Duitsers zijn begonnen met de bouw van een professioneel vliegveld, zijn ze dus eigenlijk heel belangrijk geweest voor de geschiedenis van Eindhoven Airport. Van de oorspronkelijke drie start en landingsbanen is er geen een meer over.
Na de oorlog
Tijdens operatie market garden werd Eindhoven Airport bevrijd door Amerikaanse paratroopers. Britse troepen bouwden het vliegveld in 1944 weer deels op. Op 1 januari 1945 werd dat werk weer teniet gedaan door een Duitse verrassingsaanval op het vliegveld. Na de oorlog was Eindhoven Airport tot 1952 de basis van Amerikaanse en Britse squadrons. Daarna nam de koninklijke luchtmacht weer bezit van het vliegveld (hoewel het nooit Brits of Amerikaans grondgebied is geweest). Drie squadrons van Nederlandse vliegvelden werden er gelegerd.
1981 tot en met 1996
1981. Een nieuwe startbaan. Dit is omdat bewoners van Woensel, Nuenen en Wintelre erg veel last hadden van geluidsoverlast. In Veldhoven nam de geluidsoverlast juist toe. Van baan 08-26 werd het 04-22. Deze baan werd in 2013 overigens 03-21 aangezien start en landingsbanen altijd worden genoemd naar het aantal magnetische graden ten opzichte van de aardpolen. Aangezien het aardmagnetisch veld langzaam verschuift, is ook de naam van de baan bij Eindhoven Airport verandert. De start/landingsbaan zelf ligt nog op dezelfde plek. In 1996 verongelukte een Hercules C130 van de Belgische luchtmacht. 34 militairen kwamen om na onder andere een procedurefout van de luchtverkeersleiding van het vliegveld.
Ryanair belangrijk voor de geschiedenis van Eindhoven Airport
Philips en de KLM maakten vanaf het begin van de geschiedenis van Eindhoven Airport van het vliegveld gebruik. Ook de brandweer, gipsvluchten en andere helikopters gebruiken het veelvuldig. Dat Ryanair in 2002 naar de luchthaven kwam (met een lijndienst naar Londen Stansted), is een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van Eindhoven Airport. Sindsdien is het steeds meer het toneel van prijsvechters waaronder Wizz Air, Transavia, Corendon en TUI. In 2005 was het nieuwe luchthavengebouw gereed en in 2013 werd deze terminal uitgebreid. De luchthaven lijkt nu constant te groeien, in de zomer van 2013/2014 waren er maar liefst 72 bestemmingen verspreid over heel Europa en Noord-Afrika. De schiphol group is voor 51% eigenaar van Eindhoven Airport.
Tegenwoordig
Tegenwoordig is Eindhoven Airport weer onderwerp van discussie bij de omwonenden. Hoewel de groei voor de regio veel betekend, zijn er omwonenden die het liever niet hebben. Dat levert discussie op en zorgt voor demonstraties van onder andere Extinction Rebellion. Ze knippen gaten in hekken nabij privejets, niet begrijpende dat ook prive-jets onderdeel zijn van de economie.